مدیرعامل EA می‌گوید ۶۰% از پروسه‌‌های توسعه بازی‌ می‌تواند تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار بگیرند

اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر عامل شرکت EA، در یک کنفرانس مرتبط با فناوری در خصوص مزایای استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها صحبت کرده است.

شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) در طی چند هفته‌ی اخیر به دلیل اخراج تعدادی از کارکنان خود، تعطیلی یک استودیو و لغو شدن چند پروژه توجهات را به خود جلب کرده است. مدیرعامل این کمپانی آمریکایی به‌تازگی در جریان یک کنفرانس فناوری در مورد تاثیری که هوش مصنوعی مولد می‌تواند بر فرآیند توسعه بازی‌ها بگذارد، صحبت کرد.

مدیر عامل EA تاکید کرد که ۶۰% از فرآیندهای توسعه بازی می‌تواند تحت تاثیر مثبت هوش مصنوعی قرار بگیرد و از طریق این فناوری، چیزی که ساخت آن پیش از این ۶ هفته طول می‌کشید، اکنون تنها ۶ روز به طول می‌انجامد. اندرو ویلسون علاقه‌ی خود را به هوش مصنوعی ابراز کرد و توضیح داد که الکترونیک آرتز به دنبال وارد شدن به این فناوری و استفاده از آن است.

وی در این باره گفت:

ما در عصر هوش مصنوعی مولد هستیم که با اختلاف زیادی هیجان‌انگیزترین تکنولوژی و در عین حال چیزی است که عمیقاً از آن استقبال می‌کنیم. ما در سه بخش اصلی شامل کارایی، گسترش و تبدیل در مورد آن فکر می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص فرآیندهای توسعه بازی در EA و نحوه تمایل به استفاده از هوش مصنوعی برای کارآمدتر کردن شرکت تا ۳۰ درصد صحبت کرد. همه چیز در مورد این است که بازی‌ها سریع‌تر به بازار عرضه شوند و در عین حال کیفیت آن به خطر نیفتد.

می‌توانم به شما بگویم بخشی از روند این است که چگونه می‌توانیم افراد خود را به استقبال از هوش مصنوعی سوق دهیم و این برای سازندگان بازی‌ها فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. این شامل توانایی رسیدن به سرگرمی سریع‌تر و رسیدن سریع‌تر به بازار است. بنابراین ما می‌بینیم که یک پذیرش واقعی در داخل شرکت ما در خصوص این موارد اتفاق می‌افتد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند که با شتاب بیشتری کارها را انجام دهند.

اندرو ویلسون سپس به دو عنوان EA Sports FC 24 و FIFA 23 اشاره کرد. او توضیح داد که بازی دوم از ۱۲ چرخه‌ی اجرا برای مدل‌های بازیکن کرد. اما EA Sports FC 24 از ۱۲۰۰ چرخه برخوردار می‌باشد که از ژن هوش مصنوعی به دست آمده است.

مدیر عامل EA در پایان خاطرنشان کرد که شبکه ۷۰۰ میلیون نفری این شرکت را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی، افزایش درآمدزایی و محتوای شخصی‌سازی شده، به بیش از یک میلیارد بازیکن افزایش داد. او همچنین از یک فرصت چند میلیارد دلاری برای الکترونیک آرتز در مورد هوش مصنوعی صحبت کرد.

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *