هدف فناوری PSSR پلی استیشن در آینده دستیابی به خروجی ۴K و ۱۲۰FPS یا ۸K و ۶۰FPS است

فناوری PSSR (Spectral Super Resolution) که برای اولین بار با پلی استیشن ۵ پرو ادغام خواهد شد، برای آینده و سخت‌افزارهای بعد از PS5 Pro، رسیدن به رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۱۲۰ یا رزولوشن ۸K و نرخ فریم ۶۰ را هدف قرار داده است.

در گزارشی جدید، Insider Gaming فاش کرده که جاه‌طلبی پلی استیشن در قبال فناوری PSSR، این است که سرانجام به رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۱۲۰ یا رزولوشن ۸K و نرخ فریم ۶۰ دست پیدا کند. در حالی که به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری این اهداف برای PS5 Pro غیرممکن خواهند بود، هدف داخلی شرکت سونی این است که کنسول‌های نسل بعدی چنین خروجی‌هایی را رقم بزنند. این اطلاعات فاش می‌کنند که فناوری PSSR در PS5 Pro هم‌اکنون رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ یا رزولوشن ۸K و نرخ فریم ۳۰ را به ارمغان می‌آورد.

طبق اطلاعات فاش شده، دو بازی با فناروی PSSR و سخت‌افزار PS5 Pro مورد آزمایش قرار گرفته‌اند:

بازی اول

خروجی پلی استیشن ۵ استاندارد:

  • حالت پرفورمنس – ۱۰۸۰p at 60FPS
  • حالت فیدلیتی – ۱۸۰۰p at 30FPS

خروجی پلی استیشن ۵ پرو:

  • ۱۴۴۰p at 60FPS (با بهره‌گیری از PSSR)

بازی دوم

هدف: اضافه کردن ری تریسینگ به گیم‌پلی.

خروجی: پلی استیشن ۵ استاندارد بدون ری تریسینگ به نرخ فریم ۶۰ دست پیدا کرد و پلی استیشن ۵ پرو با ری تریسینگ همین نرخ فریم را خروجی داد.

مدتی پیش، یک منبع مشهور در زمینۀ افشای اطلاعات پیرامون سخت‌افزار، برخی قابلیت‌ها و مشخصات کنسول میان‌نسلی بعدی سونی یعنی PS5 Pro را فاش کرد. در این پرونده به یک فناوری «یادگیری ماشین» تحت نام PSSR (Playstation Spectral Super Resolution) و بهبود دهندۀ نرخ فریم با بهره‌گیری از AI نیز اشاره شده که هدف اصلی آن‌ها پردازش و افزایش رزولوشن به ۴K و نهایتاً ۸K و افزایش نرخ فریم است. منظور از «نهایتاً» در جملۀ قبلی این است که سونی نگاهی بلند مدت به PSSR دارد و اگرچه در ابتدای کار رزولوشن بازی‌ها را به ۴K ارتقاء می‌دهد، اما در آینده افزایش به ۸K را نیز می‌تواند انجام دهد. به عبارتی، PSSR احتمالاً به یکی از فناوری‌های کلیدی سونی و پلی استیشن تبدیل خواهد شد که در آینده برای PS6 و سایر محصولات سونی، نسخه‌های بعدی آن را خواهیم دید (مانند DLSS یا FSR).

بخوانید :   ماد Fallout London به خاطر آپدیت جدید فال اوت ۴ تاخیر خورد

در بخشی دیگر، قدرت پردازش ۶۷ ترافلاپسی PS5 Pro تایید شده، اما این میزان ترافلاپس از نوع FP16 است. به عبارتی دیگر، Xbox Series X شامل قدرت پردازشی ۱۲ ترافلاپسی از نوع FP32 می‌شد که هر ترافلاپس دو برابر FF16 محاسبه می‌شود. اگر تبدیل را انجام دهیم تا قیاس صورت گیرد، PS5 Pro قدرتی پردازشی‌ معادل ۳۳.۵ و Series X قدرت پردازشی ۱۲ ترافلاپسی دارد. به عبارت دیگر، PS5 Pro از این حیث ۲.۸ برابر قدرت بیشتری نسبت به سری ایکس دارد.

نوشته قبلی
احتمالا بهبود جزئی پردازنده PS5 Pro به قابلیت Backward کنسول PS6 مربوط باشد
نوشته بعدی
شایعه: GTA 6 در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ منتشر می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست