میازاکی به برتری Bloodborne نسبت به Dark Souls و Demon’s Souls اعتراف کرد

هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، بازیساز سرشناس ژاپنی که بیش‌تر برای کار روی بازی‌های سولزلایک همچون Dark Souls و Demon’s Souls شناخته می‌شود، علت برتری Bloodborne را فاش کرد.

با وجود اینکه اکثر بازی‌های میازاکی از نظر تجاری موفق ظاهر شده‌اند، اما وی معتقد است بازی‌های اخیر، همچون Bloodborne، نسبت به عناوین قدیمی‌تر، برتری‌هایی دارند و این برتری ناشی از تجربه به دست آمده از ساخت بازی‌های قبلی است.

میازاکی، در مصاحبه اخیر خود، اعلام کرد که برنامه‌هایی برای Dark Souls و Demon’s Souls در نظر داشته، اما تا زمان Bloodborne، قادر به پیاده‌سازی آن‌ها نبوده است.

یکی از موارد مورد بحث، به نقل از میازاکی، پارامترهای آرمور است که در بازی Demon’s Souls یک عدد ثابت داشت و با ارتقاء شخصیت و رویارویی با دشمنان قوی‌تر شما را دچار مشکل می‌کرد.

این مشکل در Demon’s Souls به جایی رسید که گیمرها به این نتیجه رسیدند که آرمور داشتن با لخت مبارزه کردن تفاوت چندانی ندارد!

مسئله‌ی آرمور در Dark Souls تا حدودی حل شد و سازندگان یک سازوکار ارتقاء برای آن تعبیه کردند، اما باز هم با توجه به محدودیت منابع، چندان کاربردی نبود.

سرانجام مشکل دفاع و آرمور در Bloodborne برطرف شد. در این بازی، پارامترهای آرمور، همیشه درصدی محاسبه می‌شدند و با ارتقاء شخصیت درصدها بالا می‌رفتند تا تعادل حفظ شود.

بازی Bloodborne، پس از عرضه روی پلی استیشن ۴، به شدت مورد استقبال قرار گرفت و فروش بالایی داشت. سال‌ها است که طرفداران خواهان انتشار این بازی برای کامپیوتر و پلی استیشن ۵ هستند. اما تا کنون خبری مبنی بر ریمستر یا ریمیک شدن بازی نیست.

بخوانید :   مایکروسافت عرضه مولتی پلتفرم بازی‌های خود را به صورت جداگانه بررسی می‌کند

به نظر شما بهترین بازی Soulslike کدام است؟ چرا این سبک بازی‌ها علیرغم سختی بالا مورد توجه و اقبال قرار گرفته‌اند؟

نوشته قبلی
گیم‌‎پلی اختصاصی Hi-Fi Rush – گیمفا
نوشته بعدی
Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست