بازی‌ها برای دریافت برچسب «بهبود یافته برای PS5 Pro» باید این ویژگی‌ها را داشته باشند

سونی برای اولین بار از واژۀ “Enhanced” برای PS4 Pro استفاده کرد که بدان معنا بود بازی مذکور روی این کنسول از نرخ فریم یا رزولوشن بهبود یافته بهره می‌برد (نسبت به مدل استاندارد). طبق گزارش جدید، سونی برای PS5 Pro نیز از چنین سیستمی استفاده خواهد کرد. اما بر اساس قوانین سونی، سازندگان باید چه ویژگی‌ها و بهبودهایی روی بازی خود اعمال کنند تا بتوانند برچسب «بهبود یافته برای پلی استیشن ۵ پرو» (Playstation 5 Pro ENHANCED) را روی آن بزنند؟ وبسایت Insider Gaming به پاسخِ این سوال دست پیدا کرده است.

طبق اسناد فاش شده، پلی استیشن به بازی‌هایی این برچسب را می‌زند که شامل یک حالت گرافیکی انحصاری PS5 Pro بشود و موارد زیر را ترکیب کند:

  • آپ‌اسکیل رزولوشن تا ۴K با بهره‌گیری از PSSR
  • نرخ فریم ۶۰ دائمی
  • افزایش یا بهبود ری تریسینگ (نسبت به بازی روی مدل استاندارد)

بر اساس اطلاعات لو رفته، دستیابی به این موارد ممکن است، زیرا PS5 Pro شامل یک رم با ۲۸ درصد سرعت بیشتر و یک کارت گرافیک با ۶۷ درصد فضای بیشتر (۴۵ درصد سرعت بیشتر) می‌شود. پلی استیشن در اسناد خود نوشته است که ترکیب تمامی این‌ها باعث می‌شود PS5 Pro حدود ۴۵ درصد سریع‌تر از مدل استاندارد باشد.

در ادامه، پلی استیشن متذکر شده بازی‌هایی که به هر کدام از موارد زیر دست پیدا کنند نیز برچسب “PS5 Pro ENHANCED” را دریافت خواهند کرد:

  • افزایش رزولوشن هدف برای عناوینی که روی یک رزولوشن مشخص در کنسول استاندارد اجرا می‌شوند
  • افزایش ماکسیموم هدف رزولوشن برای عناوینی که روی کنسول استاندارد رزولوشن‌ متغیری دارند
  • افزایش نرخ فریم هدف برای عناوینی که یک نرخ فریم مشخص روی کنسول استاندارد داشتند
  • اعمال ری تریسینگ

برای بازی‌های بزرگ و سنگینی مثل GTA 6، ریچارد لیدبتر (Richard Leadbetter)، بنیان‌گذار وبسایت تخصصی دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، اعتقاد دارد که پلیرها نباید حتی روی PS5 Pro، انتظار نرخ فریم ۶۰ را داشته باشند. لیدبتر این نتیجه را بر اساس عدم بهبود قابل توجه CPU نسبت به مدل استاندارد اعلام کرده است.

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *