پتنت جدید Sony به شما اجازه می‌دهد میزان صحبت NPC‌ها را کنترل کنید

به لطف پتنت جدید شرکت Sony دیگر لازم نیست نگران رد شدن از روی دیالوگ‌های مهم و کلیدی باشید.

Sony در حال پیش‌برد اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر برای دسترسی آسان‌تر به بازی‌هایش است. بیشتر این ابتکارها ابتدا به صورت ثبت اختراع ظاهر می‌شوند. حالا این شرکت یک اختراع منحصربه‌فرد دیگر را منتشر کرده که می‌خواهد حالت‌های مختلفی از دیالوگ را به بازی‌ها اضافه کند. این حالت‌های دیالوگ از نظر پیچیدگی متفاوت خواهند بود تا مطمئن شوند که برای هر نوع بازیکنی مناسب هستند. شما می‌توانید دیالوگ کامل، نسخه‌ خلاصه شده و یا نسخه‌ای که فقط سرنخ‌های ضروری را ارائه می‌دهد، انتخاب کنید.

این سند قانونی که با عنوان «سیستم‌ها و روش‌هایی برای کنترل پیچیدگی دیالوگ در بازی‌های ویدیویی» ثبت شده است، به ما امکان می‌دهد تا میزان دیالوگ و صدایی که در صحنه‌های سینمایی و مکالمات با شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) دریافت می‌کنیم را کنترل نماییم. بازیکنان در حال حاضر می‌توانند با رد شدن از صحنه‌های سینمایی، این مشکل را حل کنند؛ اما با رد شدن از این صحنه‌ها، شما جزئیات مهم، داستان‌ها و غوطه‌وری که در دل آن همه گفت‌وگو پنهان شده است را از دست می‌دهید. در سند ثبت اختراع مذکور آمده است:

سیستم بازی‌های ویدیویی، یک رابط کاربری گرافیکی را ارائه خواهد داد که به کاربر اجازه می‌دهد تا پیچیدگی دیالوگ بازی را در حین مکالمه با شخصیت‌ها یا نمایش روایت، تنظیم کند. […] آن‌ها می‌توانند دکمه‌ خاصی را روی کنترلر بازی فشار دهند تا دیالوگ کامل را به دیالوگ ساده تغییر دهند.

کنسول بازی برای هر تعامل، دیالوگ و پیچیدگی صدای متفاوتی را ذخیره می‌کند و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با فشار دادن دکمه‌ کنترلر، هر کدام را که می‌خواهند انتخاب کنند. در این ثبت اختراع آمده است بازیکنانی که انگلیسی زبان نیستند، ممکن است در صحنه‌های سینمایی با دیالوگ‌های پیچیده دچار مشکل شوند. همچنین، ممکن است برای گیمرهای مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) تمرکز کردن روی بحث‌های جاری سخت‌تر باشد؛ زیرا مدت زمان تعاملات در بازی‌های مدرن AAA می‌تواند بسیار طولانی شود. سونی در این سند توضیح می‌دهد:

از آن‌جایی که روایت‌ها و دیالوگ‌های پیچیده برای تفسیر به مهارت‌های زبانی نیاز دارند، تمام بازیکنان علاقه‌ای به خواندن متن طولانی روایت‌ها یا دیالوگ شخصیت‌ها نخواهند داشت؛ زیرا ممکن است آن‌ها را نسبت به سایر عناصر بازی مانند گرافیک، کم‌اهمیت‌تر بیابند.

بازیکنان می‌توانند با تغییر تنظیمات دیالوگ از طریق یک منوی پاپ‌آپ، از تمام مشکلات ذکر شده فرار کنند. این کار از نظر دسترسی‌پذیری بسیار مفید خواهد بود و احتمالا بازی‌های AAA را برای کاربرانی که قبلا آن‌ها را پیچیده می‌دانستند، ساده‌تر خواهد کرد. اختراعات سونی معمولا همگی در مورد شخصی‌سازی و دسترسی آسان‌تر هستند. این شرکت همچنین یک سند قانونی برای اضافه کردن سیستمی با قابلیت فراخوان (Trigger System) را ثبت کرده است تا بازیکنان بتوانند بازی از هر نقطه‌ای در کمپین ادامه دهند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین ایده‌ آوردن ویژگی‌های دسترسی‌پذیری مدرن به بازی‌های موجود را نیز بررسی کرده‌اند.

بخوانید :   بسته الحاقی بازی God of War Ragnarok رسما منتشر شد + ویدیو

منبع: eXputer.com

نوشته قبلی
فیلمبرداری Sonic 3 به پایان رسید
نوشته بعدی
تماشا کنید: ریمیک سه‌گانه یونان God of War در آنریل انجین ۵ توسط یک طرفدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست